13 July 2009

UNITI...HARI PERTAMA

Alhamdulillah..

Hari pertama lapor diri. Dari malam melarat ke subuh macam2 aku fikir. Kelas mana aku mengajar nanti? Macamana student dia? Banyak tak elaun dia bagi?(hehehehe)....

Tepat pukul 9 pagi aku sampai,terus ke HR Unit lapor diri. Mula2 sesi briefing dari HR. Dari gaji, cuti, claim, caruman KWSP(first time isi borang caruman KWSP-pengalaman baru-adakah aku sudah bergelar pekerja?), sesi kenal2 dengan staff office sampailah aku diserahkan kepada ketua unit matematik..peramah orangnya dan seterusnya aku diperkenalkan dengan mentor aku, termasuklah staff akademik yang lain..

Tibalah saat yang dinantikan. Penyerahan tugas. Setelah diberi bahan2, jadual dan sebagainya...agak mengujakan dan seronok sebab aku hanya mengajar 14 jam kredit seminggu bagi 4 kelas TETAPI apakah kelas2 itu???Apa pulak kelas yang aku jangka??? Kelas2 itu adalah seperti berikut :

Business Mathematics

Business Statistics 1

Business Statistics 2

Basic Mathematics...

Apa pulak yang aku jangka???

1) Basic Algebra

2) Basic Statistics

3) Basic Calculus

4) Basic Calculation(hehehehe)

5) Basic Instinct (macam pernah dengar..)



p/s 1 : aku memerlukan pakar...ARI..!

p/s 2 : secara praktikalnya, aku perlu mengajar dia (diploma in accountancy)..aku tiada basic in business..help!...



No comments: